رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل

تعداد جان باختگان کرونایی در بابل از میانگین استانی کمتر است/ در چهار شهر مازندران، وضعیت وخیم است

تعداد جان باختگان کرونایی در بابل از میانگین استانی کمتر است/ در چهار شهر مازندران، وضعیت وخیم است

دکتر #سیدفرزاد_جلالی:
در چهار شهر استان وضعیت #وخیم است
در شهرستان بابل خوشبختانه نسبت به میانگین استان وضعیت بهتری را داریم و شیب ما ملایم‌تر است ولی متاسفانه صعودی است ولی بیمارستان‌های ما توان، گنجایش، ظرفیت مراجعه بیماران را دارند.
طرح شهید قاسم سلیمانی خوب پیش می‌رود و در کنترل پیک سوم کرونا نقش بسزایی دارد
 در این طرح بچه‌های بسیجی، سپاهی و هلال‌احمر با کمک و زیر نظر معاونت بهداشتی به خوبی ایزولاسیون و قرنطینه را اجرا می‌کنند که اثر بسیار ارزشمندی دارد که این موضوع در هفته‌های آینده خودش را بیشتر نشان می‌دهد.
شروع پیک سوم در مازندران می‌تواند به متفاوت بودن آب و هوا، رژیم، نژاد، تغذیه و مسائل ژنتیکی نقش داشته باشد؛ همانطور که در پیک اول و دوم متفاوت با استان‌های دیگر بودیم، در پیک سوم هم دیرتر از دیگر مناطق کشور درگیر این بیماری شدیم.
مسلما مسئله تردد به استان مازندران نقش دارد.
اگر چه محدویت‌ها اعمال شد ولی کسانی هستند خانه دوم در مازندران دارند و پلاک ماشینشان مازندران است و به راحتی میتواند تردد کنند و بیماری‌ها را از جای دیگر به اینجا بیاورند و از اینجا به جاهای دیگر ببرند.
خوشبختانه مرگ و میر بیماران بابل بسیار کم است و ازمیانگین استانی خیلی کمتریم؛ این نشان می‌دهد کادر درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل توانسته است به خوبی به وضعیت بیماران بدحال رسیدگی کند و این تلاش مدافعان سلامت در کاهش مرگ و میر در بابل ستودنی است
 دورهمی‌ها و اصناف بعنوان دو نکته بسیار مهم در شروع پیک سوم هستند.
مسئله دورهمی‌های خانوادگی مخصوصا در شب یلدا در شروع این پیک بسیار موثر بوده و از مردم عزیز تقاضا می‌کنم از شب نشینی در شب‌های زمستان خودداری کنند.
مسئله دوم مسئله اصناف است که متاسفانه علی‌رغم توصیه و آیین نامه های اجرایی بعضی از واحد های صنفی بعد از ساعت ۶  تعطیل نیستند و بارها این موضوع را به مسئولین امر انتقال داده‌ایم.
نه تنها ساعت کاری اصناف اغلب رعایت نمی‌شود بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه از سوی مشتری‌ها چه از سوی فروشنده‌ها رعایت نمی‌شود.
از مردم عزیز تقاضامندیم در فروشگاه‌ها، پاساژها، مراکز تجاری و بازارهای محلی رعایت حداکثری را بکنند و تجمعات را به حداقل برسانند.
رعایت پروتکل‌ها متاسفانه کم است
زمانی که دراستان به ۸۲ درصد رسیدیم خیلی وضعیت خوبی داشتیم بطوری که آمار بیماران ما فوق‌العاده کم شده بود

 

اخبار مرتبط

مرگ پسر ۶ ساله با شلیک تفنگ شکاری در فریدونکنار

بازدید فرماندار ویژه شهرستان بابل از ایل‌راه های این شهرستان

جشنواره شاخه نبات در دانشگاه علوم پزشکی بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha